.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونالدو نام پرسپولیس را جهانی کرد/ شیطنت عربستانی‌ها به ضررشان شد
پیشکسوت پرسپولیس گفت: رونالدو که جوان‌تر بود خیلی محبوبیت نداشت اما هرچه پا به سن گذاشت پخته‌تر شد و حالا می‌بینیم با رفتارش در سطح فوتبال بین المللی به یک الگوی جهانی تبدیل شده است.
رونالدو نام پرسپولیس را جهانی کرد/ شیطنت عربستانی‌ها به ضررشان شد

بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در گفتگو با مشرق، درباره دیدار اخیر تیم‌های پرسپولیس و النصر و بازی بعدی این تیم مقابل الدحیل قطر، همچنین اتفاقات مربوط به صحنه پنالتی مردود شده اظهاراتی را مطرح کرد.

 

مصاف تیم‌های پرسپولیس و الدحیل تا چه اندازه در صعود پرسپولیس حائز اهمیت است؟

 

وقتی به جدول مسابقات و تیم‌هایی که شانس صعود بین سه تیم برتر دوم را دارند نگاه می‌کردم متوجه شدم که همه چیز هم دست پرسپولیس نیست در واقع یک سری نتایج باید رقم بخورد تا پرسپولیس بتواند بالا برود البته که ما اگر ببریم شانس مان به مراتب بیشتر می‌شود و قطعاً بچه‌ها به این موضوع فکر می‌کنند. ولی به طور کلی من معتقدم باید با انرژی و روحیه بالا به میدان بروند و به این فکر کنند که حتماً با پیروزی مقابل نماینده قطر کار صعودشان قطعی می‌شود ولی یک موضوع دیگر هم وجود دارد.

 

چه موضوعی؟

 

اینکه تعدادی از مسابقات که تکلیف تیم‌های برتر دوم را روشن می‌کند روز دوشنبه برگزار می‌شوند و این می‌تواند کمک کند تا پرسپولیس با اطلاع دقیق‌تر راهی دیدار مقابل الدحیل شود. امیدوارم اتفاقات خوبی در بازی سه‌شنبه رخ بدهد.

 

خبر دارید که تقریباً بلیت‌ها به فروش رفت آن هم در کمتر از یک نصف روز؟

 

بله این خیلی اتفاق مهمی بود. قطعاً بازیکنان پرسپولیس با شنیدن این موضوع متوجه می‌شوند که مسئولیت شان در قبال این تماشاگر تا چه اندازه بیشتر است. مردم ثابت کردند پای تیمشان هستند و می‌خواهند پرسپولیس به دور بالاتر صعود کند. بنابراین حالا وظیفه پرسپولیس است که در دیدار مقابل الدحیل با تمام توان به میدان برود و بتواند بیشترین تعداد گلی که می‌شود را به حریف قطری بزند تا اگر کار به گل‌شماری رسید از این نظر افسوس نخورند.

 

بازی قبلی مقابل النصر و تساوی در عربستان را چطور ارزیابی کردید؟

 

به نظرم پرسپولیس با درایت بازی کرد. حتی وقتی آنها ۱۰ نفره شدند من بیشتر نگران شدم که مبادا گل بخوریم.

 

چطور! معمولاً اینطور تصور می‌شود که بعد از ۱۰ نفر شدن حریف تیم ۱۱ نفره بخت بیشتری برای گلزنی داشته باشد؟

 

بله ولی نه جلوی هر تیمی. معمولاً تیم‌های گردن کلفت و پرمهره در چنین شرایطی رو به بازی مستقیم می‌آورند و با چند پاس می‌توانند خودشان را به دروازه برسانند و خطرساز شوند. اما کادر فنی خیلی خوب تیم را عقب نگه داشت و در واقع با رفتن بازی به سمت خطاهای مکرر سرعت تیم النصر گرفته شد. آنها به وضوح سعی داشتند روی بازیکنان ما کار کنند تا بچه‌ها کارت زرد بگیرند و اخراج شوند ولی تجربه بچه‌های پرسپولیس مانع از این برنامه‌ریزی آنها شد. من فکر می‌کنم اگر بازیکنان النصر به جای عصبی کردن پرسپولیسی‌ها رو به حمله و بازی تهاجمی می‌آوردند بیشتر خطرناک می‌شد. ولی اعصاب خوردی آنها در نهایت به نفع پرسپولیس بود. در مجموع ما در طول بازی تیم برتر بودیم و اگر کمی دقت می کردیم می شد برنده هم بود ولی یک امتیاز در خانه حریف به ویژه تیمی که مانه، رونالدو، اوتاویو و چند ملی پوش دارد کار کمی نبود.

 

عملکرد بیرانوند را چطور دیدید؟

 

به نظرم بیرانوند مدت‌هاست که روند ثابتی را ادامه می‌دهد. او لغزش نداشته و همچنان در شرایط خیلی خوبی، هم از دروازه تیم پرسپولیس و هم تیم ملی مراقبت می‌کند. من پیش از این مسابقه گفتم که بیرانوند می‌تواند نصف یا بیشتر از نصف تیم پرسپولیس در زمین النصر باشد که همین هم شد و چند موقعیت را از حریف گرفت.

 

در دقیقه دوم و صحنه خطای سروش رفیعی داور اعلام پنالتی کرد اما آن اتفاقات افتاد و رونالدو...؟

 

...بله! واقعاً حرکت کریستیانو رونالدو یک درس بزرگ برای همه جامعه فوتبال بود. این فوتبالیست زمانی که جوان‌تر بود به این اندازه محبوبیت نداشت. حتی می‌توانم بگویم بعد از گرفتن دومین یا حتی سومین توپ طلایش هم تا این اندازه محبوبیت نداشت که الان دارای محبوبیت جهانی است. سالم زندگی کردن و رو به بالا رفتن یکی از دلایل این محبوبیت است. او حالا با این کارش ثابت کرد در بحث اخلاق هم یک سر و گردن از بقیه فوتبالیست‌ها بالاتر است و فقط رکوردهای فوتبالی اش نیست که باعث محبوبیتش شده است.

 

قبول دارید هر فوتبالیستی این کار را نمی‌کرد؟

 

بله تعداد انگشت شماری فوتبالیست در دنیا هستند که از این قبیل کارها بکنند البته در این سطح. شاید هر هفته در لیگ‌های مختلف مشابه این رفتارهای جوانمردانه اتفاق بیفتد ولی رفتاری بین المللی و جهانی می‌شود که از یک فوتبالیست شاخص سر بزند. به عنوان یک پرسپولیسی خوشحالم که این اتفاق در بازی مقابل پرسپولیس رخ داد.

 

از چه لحاظ؟

 

قطعاً ظرف این چند روز و با انتشار خبر رفتار جوانمردانه کریستیانو رونالدو در یک مسابقه فوتبال میلیون‌ها نفر و شاید بیشتر لحظه مربوطه را در موبایل یا تلویزیون دیده باشند. این موضوع قطعاً همراه با تکرار اسم پرسپولیس بوده است. خیلی خوشحالم که حرکت جوانمردانه رونالدو باعث جهانی شدن پرسپولیس هم شد. این اتفاق کمی نیست و ما باید از این اتفاقات نتیجه گیری کنیم.

 

چه نتیجه‌ای می‌توان از این اتفاقات گرفت؟

 

اینکه حضور بازیکنان سرشناس در لیگ‌های آسیایی تا چه اندازه می‌تواند باعث دیده شدن فوتبال این قاره شود. اگر رونالدو به عربستان نمی‌رفت و این اقدام را در لیگ بلژیک یا یک لیگ دیگر انجام می‌داد باز هم فوتبال ما دیده نمی‌شد اما اینجاست که به این نتیجه می‌رسیم هزینه کردن بالاخره یک جایی به درد می‌خورد. ضمن اینکه پرسپولیس هم باید بداند با کسب قهرمانی در لیگ و جام حذفی می‌تواند اینگونه خودش را در معرض دید قرار بدهد. امیدوارم باز هم شاهد کسب اعتبار بیشتر برای باشگاه پرسپولیس باشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.